måndag 13 juni 2011

Järnflisa!

Efter en obehaglig upplevelse med foderhästen gav jag mig ut i annonsdjungeln. Många fina hästar finns det! Jag visste vad jag var ute efter, kallblod såklart! :) Till slut hittade en jag en annons om ett kallblods sto..ett sto..hm. Jag vet inte varför men har nästan bara haft valacker, och alla djur här hemma är grabbar ;) Efter mail och telefon kontakt och mycket funderande bestämde jag mig till slut! Klart jag ska köpa henne! :)

Sen 6:e juni rattade jag bilen upp till Mörsil, Åre. Det blev en lång och dryg resa..speciellt för jag var själv, men jag hade min följeslagar Zlatan med mig ;)

Alltså vägen upp var hur dryg som helst, långa raksträckor som kändes som mil, skog, skog och skog.

Men, efter ca 4 timmar kom vi äntligen fram. Papper skulle skrivas på, och betalningen såklart. Hon var lite jobbig att lasta, men jag tipsade om att backa släpet in mot stallet och då gick hon på :) Sen började färden hem då.. Hon trampade omkring lite i början men sen stod hon lugnt o fint. Blev några stopp på vägen, rastning av hund, vatten till dom båda och tankning. Kändes så skönt när vi äntligen var hemma! We made it!!

Hon fick gå ut i hagen och hon sprang nyfiken omkring. Efter en stund kom Vickan tillbaks med sin Polskan, dom hade övernattat på ett annat ställe. Det blev lite pip och skrik men det gick bra.




Nu har hon varit hos oss i en vecka :) Flisan och Polskan går och gottar sig i beteshagen. Igår tog jag premiär ritten, Vickan o Polskan hängde med. Gick jätte bra! Hon var pigg, vaken och lyssnade bra på mina hjälper. Känns jätte bra faktiskt!! Hon må vara ett sto men jag är nog kär, tror det kommer att bli kanon bra det här!! :)

1 kommentar:

  1. Bra val av häst! Jättefin!
    Förlåt för att jag inte följde med... :( Ångrar det jätte mkt. Jävla skit ångest över att må illa å kräkas. "raksträckor som kändes som mil" jag skulle ju ha klarat det!
    Duktig du som hämtade henne! <3
    Kommer bli kanon! Kommer bli kul att följa hennes utveckling! :)

    SvaraRadera