onsdag 26 oktober 2011

Nope, bada badkar ÄR inget för mig..

Eftersom jag ska göra mycket för att slappna av och jag är inne i någon slags jakt på frid..så tänkte jag, ah jag provar att bada badkar. Trust me, gjort det förr såklart men jag tycker det är sååå tråkigt.
Japp, i med vatten och skum, massa tända ljus och lugn musik. Okej ,here we go! I med halva foten, aj SATAN va hett!!! Hade visst glömt kolla tempen på vattnet.. I med lite kallt och sen var jag i. Efter jag kollat typ 5 ggr så inte ljuset stod för nära mitt hår så försökte jag slappna av, blunda..lyssna på musiken.. " Hm man skulle haft ett glas vin.. Fan, jag är kissnödig.. Oops där tog låten slut.. Hörde jag ngt...är det nån som grinar" Så gick min tankar! :(

Men mycket riktigt, det var V som grinade.. I ett försök att lugna på håll så ropade jag lite försiktigt "Vaad äär det..mamma kommeeer"  samtidigt som jag försökte få av mig allt skum! Varför hade jag i så mycket!? Med skum lite här o var rusade jag upp för att få se en sovandes lillkille.. Jahapp.. så nu sitter jag här och funderar om jag inte ska ta en vanlig hederlig dusch istället.. Jag får söka frid och avslappning någon annanstans.

Vad gör DU för att slappna av? Hur blir man av med stressen som alltid finns där?

SoV Gott

3 kommentarer:

  1. Tips: Vardagsens stress med barn, hästar, hund, jobb osv kan man aldrig komma ifrån.. lika för alla med barn och ansvar! De jag tycker du ska göra är att planera in en dag, speciellt för att DU ska få lite lugn och ro! Fixa klart me hästar så tidigt som möjligt, se till att ha ordning och reda kring dig (kaos i hemmet orsakar direkt stress och obehag). Se om nån go vän kan ta barnen en natt, eller nån i familjen.. Sen tar du dig en riktig hemmaspa-kväll! kan vara att, fixa hår, noppa ögonbryn, lägga ansiktsmask, BADA (!) med rätt oljor i som är speciellt lämpade för avslappning! Efter badet så drar du på dig lite mjuka, mysiga mjukiskläder och kryper under en filt framför TVn till en bra film.. drick något varm! så ska du se att du kommer till ro ;)

    SvaraRadera
  2. Du är bra grann du, kvinna =)

    När jag behöver slappna av, varva ner, så beror det oftast på att mitt humör är långt ifrån det vanliga. Alltså flyförbannad. Så arg att jag nästan kokar! Sist jag blev sådär galet arg, så hjärtat pumpade i 580 så tog jag mitt pick och pack (Läs: Dator, telefon, hörlurar, Spotify) och satte mig ute på balkongen = lugn och ro, frisk luft och musik. Alla tankar kommer och går, som rensas bort delvis av den friska luften. De andra tankarna rensas tack vare musiken, och de tankar som blir kvar.. Ja, dom brukar jag skriva av mig. Jag vet inte hur många utkast jag haft på blogg.se där jag varit arg, skrivit av mig, och sedan sparat som utkast. vem fan publicerar något så aggresivt som de jag skriver vid dom stunderna liksom?

    Det är ett tips iallafall. Annars har jag inte så jättestor erfarenhet av att behöva lugna ner mig. Bad kanske inte är din grej, kanske äventyr? ;) Bungyjump maybe :D

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen! Bungyjump är något jag aaaldrig kommer att göra! ;) Musik och hästarna är nog min grej tror jag! :D

    SvaraRadera