söndag 2 oktober 2011

Söndag

Ja så var helgen snart över. Haft trevligt folk här på fika, bla egengjord smörgåstårta. Jäkla knåp med en sån men god blev det :) Igårkväll kom Linda och Johan över och vi spelade "Eftersnack", kul spel men på slutet började alla misstänka alla för fusk ;)

Igår morse tog jag en tur på Flisan, det var fortfarande lugnt och dimman låg tät när vi gav oss iväg. Hon var riktigt på hugget. Hon blir ofta så när man rider utan sällskap, annars lunkar hon bara på. När man inte har ridbana så får man ta naturen till hjälp. Små koner kan vara lite svårt för travare så gamla hederliga träd funkar också bra. Rid serpentiner och volter. 8-or kan man också göra (om man vet hur en sån ser ut, eller hur Elin ;) ).

Läste på AF att någon i Kina roade sig med att gång på gång kasta ut sin lilla valp i havet! Det var till o med en bild på när han gjorde det, stod ju folk på stranden men ingen ingrep förrns han tröttnat på sin lek och lämnat valpen där. Det gör så ont i mig när jag hör/läser sådana saker. Hur kan man?! Börjar tro att det finns mer onska än godhet här i världen...jag hoppas jag har fel.

Här hemma får då mina barn lära sig att man behandlar alla med respekt, djur som människa. Man ska ta hand om varandra, vara snäll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar