torsdag 26 april 2012

Joråsattee!

Jag försöker få malin att blogga..snaart så ;)

Idag blev det ridning i regnet, vilka fina hästar vi har!! Jag och Flisan tränar på att ta det lugnt, skritta stanna skritta stanna osv, medans Malin kämpar på med Dunder att han ska gå på lite mera.
Jag tror det är så, att man börjar liksom med att dom ska lugna ner sig kunna gå i en bra takt osv och så när dom gör det (som Dunder) blir det svårt sen när man ber dom att trampa på lite. Jag tycker Malin har gjort ett kanon jobb med Dunder och jag tror många skulle bli väldigt glad att ta del i hennes kunskap. Om man tänker på hur Dunder var när han kom..ojoj.. det sitter säkert flera tjejer (killar?) med sådana hästar runt om i landet och tänker " Va fan håller jag på mig, det kommer aldrig att gå, jag ger upp". Ge INTE upp! Om ni vet att det inte är något fel på hästen fysiskt sk akan det gå, tro mig.

Tidigare i veckan var vi ner på stranden, Dunder plaskade glatt medans Flisan tyckte det var läskigt, jag hoppas vi kan bada i sommar ;)


Hillevi, skruttan, har börjat ha grimma och ledas till o från hagen. Dags att gå korta promenader snart :) Måste se världen ju!

Hillevi 15 dagar



Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar