tisdag 18 september 2012

Motivation

Det är väl något som kommer och går likt Katten. :) Jag måste då och då verkligen tvinga mig för att komma ut och rida och speciellt då vi befinner oss i den mörka årstiden. Tack och Lov har jag nu för tiden en helt underbar Ridkamrat och det sporrar motivationen.

Hur står det till med Dunder då?
Jo, det går sakta men säkert framåt även om vi den sista månaden fått backa tillbaka några steg. Han har en krånglig högersida och vi får verkligen skynda långsamt.
Han långa,runda rygg vållar också lite bekymmer och då framförallt då det gäller att hitta rätt Sadel. Jag har varit nära att hamna på hispan många gånger gällande just det. :P
Hur som helst har vi  nu,med hjälp av en duktig sadelmakare äntligen hittat och fått till en sadel som ska passa....hoppas jag! Än så länge verkar det lovande i alla fall.

Utbildningsmässigt harvar vi på ungefär där vi varit sedan i somras, övergångar och rakriktning är fortfarande A och O.
Han har dock känts piggare och mer harmonisk de sista veckorna så snart,snart tar vi upp Galoppen igen. :)
Ser fram emot en fortsatt vacker höst och en strålande vacker vinter med lagom mycket snö och väldigt mycket sol.

Fridens!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar