tisdag 11 september 2012

Utveckling!

Inläggen lyser med sin frånvaro igen.. men tyvärr blir det så ibland. Önskar man hade all tid i världen att göra bara det man vill :)

Jag har varit i Växjö igen och fått skallen full med saker som jag hoppas stannar där ;) Ända sen jag började utbildningen så har jag fått en helt annan syn på saker och ting, mest hur hästen funkar, hur hästen är uppbyggd och vad som krävs för att behålla hästen frisk.

Förutom en häst som blev påkörd och dog och älskade Silverstone som fick en hovbensfraktur som inte ville läka, har jag varit förskonad från skador på hästarna (peppar peppar). Visst sår får dom ju men inget annat allvarligt tex senskador osv. Det har ju lett till att jag inte varit så insatt i allt som hästar kan råka ut för, har man en sjuk häst så blir man ju nästintill expert på just den åkomman den har. Anyway, mina ögon har öppnats ännu mer för dessa fantastiska djur! :)

Min fina Flisa bara fortsätter att utvecklas, och jag med henne :) I våras kunde hon knappt trava under ryttare, skallen i himlen och fort gick det, snubblade på allt, hade ingen kontroll alls på kroppen.
Hon har blivit en helt annan häst, harmonisk, orkar hålla ihop mer och mer. Vi har en lång väg kvar, och jag hoppas att vi snart ska vara det där sammansvetsade teamet man vill vara :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar