tisdag 6 november 2012

Finfina Bocksprång

Vi är rätt värdelösa på det här med att Blogga vi.... :P

Hur som helst, ridningen i dag gick väl sisådär. Som ni alla vet vid det här laget jobbar jag med att få Dunder mer avslappnad och lägre i sin form. Han är en lång häst med dålig bakbensaktivitet dessutom har han rätt många tomtar på loftet. ;)
Men han är min älskling och jag har roligt med honom. I dag red vi ut och målet var en taktfast och trevlig trav, gärna i en lång och låg form.
Detta lyckades vi nästan med, i alla fall under den första delen av ridturen. Dundret jobbade på fint och han är betydligt rörligare i sina bogar nu för tiden.
Efter en längre travsträcka fick han skritta och det gör han numer med bravur, halsen blir så lång så lång och han kliver på rejält med dom små bakbenen.
Sen var det då dax för travpass nr 2 och här mina vänner hade Dunderklumpen tröttnat....... trava och trava sa han och brände av en serie fina bocksprång. Än så länge har han rätt kass teknik och det går  bra att bara sitta och driva framåt MEN han har gått från att endast kunna sparka utåt med ett ben till detta så snart har han nog kommit på den fulländade tekniken.
Jag håller alla tummar och tår för att det är mycket snö den dagen för i backen åker jag, det är ett som är säkert.

Flisan hon går från klarhet till klarhet men det får Jeanette berätta om så kanske det iaf blir ett inlägg till här denna månad. ;)

Ha det gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar