torsdag 21 juni 2012

Underbart!

Jag har problem med internet här hemma så jag är bara in snabbisar, kollar aftonbladet och div bloggar. Men tänkte göra ett lite inlägg här :)

Igår var det en sån där Bra dag! Bästa Maria kom hit och red våra fina hästar (som Malin berättade om i förra inlägget) och på kvällen skjutsade vi iväg småhästarna på "semester". Allt gick bara så himla bra och jag är så glad och tacksam för dessa underbara djur!

Fick goda råd av Maria ang Flisan och det var helt underbart att se att "det" finns där och är på väg.
Vem kunde tro att denna häst kunde vara och förhoppningsvis bli riktigt duktig med en ryttare på ryggen ;)
Jag måste våga ta och verkligen rida henne, och inte släppa efter när hon är på väg. Skänklarna fattar hon men måste ha mer tid att känna in bettet och våga ta stöd.
Jag kan inte säga att Flisan har varit speciellt svår men visst, hon har travaren kvar i huvudet men det släpper mer och mer. Men en som däremot har gjort ett jätte jobb, är Malin! Dom som vet hur Dunder har varit kan inte tro hur han är idag. Det är inte alls samma häst som vi var och tittade för för ca ett år sedan. Han stod i hagen och studsade på stället, for runt som en galning..ja han såg nästintill helt knäpp ut ;) Men dom där ögonen, både jag och Malin såg dom och på vägen hem visste jag att den där, det var en häst för Malin :) Jag är glad över att hon inte gett upp, att hon kämpat vidare, och på det sättet som hon gjort det på är bara så rätt! Önskar det fanns fler som hon.. Malin och Dunder är ett perfekt exempel på att det GÅR! Och när det gäller Dunder så får man nästan ta till meningar som "ingenting är omöjligt, plötsligt händer det.." ;)

Jag är också stolt över mina små hästar. Bajonett är så jäkla cool, hon är tre år och hon har, som det verkar, mer vishet (säger man så?!) än våra stora hästar ;) Det är skönt, eftersom Hillevi tar efter henne, hon stod och diade i transporten tex :)

Nä nu ska jag sluta babbla, hörs vi inte så önskar jag Er en trevlig Midsommar!

Kram/ J




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar