söndag 17 juni 2012

Välutbildat inte alltid enkelt

I helgen har jag haft den fantastiska förmånen att få mingla omkring bland stora,vackra och mycket välutbildade halvblod. :)
Och inte nog med det, jag fick rida dom..... Leendet kommer väl inte att någonsin försvinna.
Dessutom  red jag inte bara Halvblod utan fick även sitta upp på Friesrar. Inte många får den möjligheten och jag är grymt tacksam för att jag fick chansen.

MEN alla ni som tror att det är enkelt att rida en välutbildad häst, glöm det! I alla fall om ni inte är på allt för avancerad nivå i er ridning. Svårklasshästar är känsliga till tusen och det behövs endast små,små fina hjälper för att få dom att förstå.
Jag överred ( än en gång) och Kraken förstod inte alls vad den skulle göra. Lite tips från Coachen löste dock det hela och vi kom iaf framåt.... ;))

Det  var otroligt lärorikt att sitta på den där enorma kusen och få känna hur det verkligen skall vara och jag lyfter på hatten för alla dessa ryttare som utan ,iaf synbara, problem kan sitta ner i denna ENORMA trav med en steglängd på flera meter.

Frieser var verkligen en upplevelse det med. :) Kändes lite mer hemma då dom inte rörde sig helt olikt min Dunder, Kroppshyddan kändes även den mer välbekant. ;)
Det dundrade härligt i ridhuset då dessa sagohästar slog ner sina hovar i galoppen. Dom väcker känslor!!!

I går kväll red jag och Jeanette ut en sväng men tyvärr fick vi ge vika för miljarders mygg. Vi var inte förutseende nog att spraya på Myggmedel så dom tog sin chans och fullständigt invarderade oss.
Vi gör inte om det misstaget i dag!

Solen skiner och semestern har börjat....Livet är helt enkelt precis så underbart som ett liv bara kan vara!

                               Vackra, välutbildade Pojkar njuter av solen och det goda gräset!!

                                          Min Lillasyster på en av det fantastiska Sagohästarna!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar