måndag 12 september 2011

Gokväll!

Drygvecka 9-18 :( Dagarna går ganska fort bara det ringer på, då tänker man inte på hur mycket klockan är, annars sitter jag och tittar på den hela tiden!

Vad händer på hästfronten då? Igår var bästa Malin här och testade Polskan lite. Jag hängde med på Flisan. Jag måste säga att det är häftigt att se hur mycket inverkan ryttaren har på hästen. Polskan är typiskt travare, stress och fort ska det gå. Hon måste lära sig att tagga ner, ta det lugnt. Hon började jaga upp sig i vanlig ordning men Malin satt lungt och stilla med slaka tyglar. Så fort hon pinnade på höjde Malin händerna och det blev tvärstopp. Det är ju lite tabu att rida med höga händer eller hur? Men skitbra på uppjagade hästar. Bara höj händerna, istället för ta i munnen. Så fort en travare känner motstånd i munnen då ska det gå undan. Sen vill man ju naturligtvis ha kontakt, men i det här skedet vill vi bara att hon ska kunna gå lugnt i fin takt. Efter ca 30 min kom vi till skogen och då hände det. Polskan slappnade av och lunkade faktiskt fram :) Skitkul att se! :) Mycket jobb kvar men hon har absolut möjligheter att bli en finfin ridhäst!

Bajonett, punkarponnyn fortsätter sina rymmningar! Min käre sambo var ut igår och satt upp som staket och imorse messade jag och sa att han skulle kolla så hon stod kvar i hagen innan han åkte.. Hon hade gått rakt igenom! Jäkla skit alltså! Så nu är 200 stolp och rep beställd! Och så blir det ström i, that would do it! Hoppas jag..



Trött! Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar