fredag 9 september 2011

Kärt barn har många namn!

Ja idag har jag muttrat många fula namn för Bajonett. Hon har hållt sig i hagen ett tag nu tills idag. Jag och mitt onda huvud har varit ut, fångat in ponnyplutten och sedan förstärkt hagen. Hagen är nu utrustad med 6 trådar, ser förjävligt ut och det är knappt så hunden kommer in men nog faan kommer matvraket ut! Sucka! Det får bli staket helt enkelt, för nu har hon kommit på hur hon ska göra och kör stenhårt på det.

På söndag kommer Malin hit och tar en tur med Polskan. Vickan har ju lite problem med att hon är så het. Så vi får se hur Polskan jobbar under Malin. Det är ju inte "bara" med travhästar. Många glömmer vad dom ursprungligen är gjord för att göra och tror sig att det ska gå över av sig själv. Många gånger blir det inte så. Finns en massa tips jag kan ge angående omskolning från travare till ridhäst. Stay tuned for that!

Imorgon är vi bjuden på kräftskiva, som jag har längtat! men mår jag fortfarande så här så blir jag hemma. Jag skulle haft en ny mobil, kanske det blir en sån imorgon.

Ha en underbar fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar