tisdag 29 maj 2012

Dött!

Var det här! Sorry för bristen på inlägg, det ska aldrig hända igen ;) Jag kunde inte blogga när jag var i Växjö för det tar 100 år att ladda en sida, så jäkla dålig mottagning..eller vad säger man..uppkoppling?
Men jag hade iaf underbara dagar, strålande sol, kul att träffa alla igen :) Vi började på med sadelprovning, så vill du ha en sadel kollad eller prova ut en så hör av dig! Nästa månad kommer jag ha en tryckplatta också så då kan man se hur sadeln trycker på hästens rygg under ryttare, kanon bra!

Igår red Malin och jag ett pass och hästarna skötte sig så bra! :) Flisan jobbade på utan att tappa focus på mig, traven känns bättre och jag kan öka och minska farten. Takten är ju sisådär men det händer ju grejer iaf :) Hon börjar även söka sig framåt nedåt, och det är precis det jag vill. Om man jobbar hästen i en låg form först är det lättare att plocka upp dom sen och ryggen jobbar på.

Malin lyckades få Dunder att gallopera :) Både höger och vänster, lite vingligt men whatta hell, man får vara glad för allt när det gäller dom här hästarna :)

Jag tycker att våra hästar är bevis på att ta det lugnt, jobba rätt funkar, man ska INTE ha bråttom när man börjar rida en fd travare. Man måste hela tiden tänka på vars dom kommer ifrån, vad dom har gjort innan och hur dom ser ut. Vissa saker är plättlätt medans många andra saker är riktigt svårt. Har man dom sakerna i tankarna så kan man få en riktig fin ridhäst :)
Köper man en travare och bara skuttar upp och rider och sen blir sur på hästen för den har bråttom, springer och kollar på molnen, rusar när man tar i tyglarna..tja då är det tragiskt, den gör bara det den är avlad och tränad för att göra. Så snälla, tänk efter, ta det lugnt och ta hjälp av tex en tränare.

Min mobil är försvunnen så alla bilder jag tagit är borta..men här är en iaf.

Ha en bra dag/ J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar