lördag 19 maj 2012

Om Kärlek och Utveckling.

Många är de hästar som passerat genom mitt liv och den största delen av dem har varit Travhästar. En del rätt bra och andra betydligt sämre lämpad för sin uppgift.
De dom alla har haft gemensamt är den Positiva och kärleksfulla andan....men å andra sidan finns väl den hos alla hästar, oavsett ras eller genre.
Den allra största kärleken var ändå, ironiskt nog, ett Halvblod. Fast jag kan ärligt säga att det hade inte spelat någon roll om han så varit en shettis, det var honom jag skulle ha.
Trots det bedrövliga skick han befann sig i då jag först såg honom.
Jag köpte häst med Hjärtat och absolut inte med Hjärnan, något som fortsätter som en röd tråd genom alla mina hästaffärer.

Får då och då frågan varför jag inte skaffar mig en riktig Ridhäst.....Hmmm....VAD exakt ÄR en riktig Ridhäst???
Jag har ingen aning....

Hur som helst, nu har jag Dunder och även om vägen inte varit spikrak och självklar är han här för att stanna och Jo jag ska rida på honom. Alltså är han min Ridhäst. ;)
Vad vill jag då med denna Ridhäst? Vill jag fara omkring i skogen som en skottspole? Nej!!! Vill jag tävla i någon form?? Nej! Vill jag lunka omkring ett par gånger i veckan?? Absolut Inte!!

Även om det är så att jag skaffat mig en Pålle utan större erfarenhet av ridning och utan optimal kropp vill jag ändå Träna och Utvecklas.
Mig gör det inget om det går långsamt och om vi aldrig någonsin kommer att Piaffera fram, för mig räcker det om vi försöker och kommer så långt som vi har förutsättningar för. :)
Därmed säger jag inte att jag nöjer mig med hälften....Nej,nej vi SKA så långt som vi har förutsättningar för!!
OCH vi ska ha förbannat roligt på vägen....

För det är det, det handlar om för mig.
Den vansinniga Kärleken till dessa underbara varelser, min vilja att utvecklas och att ha så roligt jag bara kan på vägen dit.
Jag har fått ett liv,.av någon outgrundlig anledning, och mitt Tack för det är just att jag verkligen Lever det!!!

Malin- Hon inte bara rider, hon åker även Rullskridskor....... ganska fort! ;))



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar