torsdag 3 maj 2012

Malin Johanna Persson, en ganska normal en! ;)

Hej,hej....*vinkar glatt*

Malin här, en ganska normal (?) 39-årig 3 barnsmor som smittades av Hästsjukan runt 6- års ålder och aldrig blivit kvitt den. Har av någon outgrundlig anledning blivit Bloggare, en i princip omöjlig uppgift för en totalt teknisk inkompetent blondin such as myself.
Men va f*n, det ska bli riktigt roligt!!!

Häst har jag alltså haft sedan barnsben och utbildade mig senare till Hästskötare med inriktning på Trav. Jobbade under flera år med detta men efter att ha hamnat i avelsboxen och gett liv till ett vackert litet Flickebarn gav jag upp det där. Det funkade helt enkelt inte för mig att ränna land och rike runt med ett litet barn.
I stället sadlade jag om och hamnade under en tid på en Ridskola, lärorikt och jätteroligt. :) I dag jobbar jag som undersköterska och hästar är min absoluta Hobby, något jag vet att jag inte kan leva utan.

Hästar har under åren kommit och gått och jag är säker på att många av dom kommer att dyka upp här, som exempel på vad jag inte borde ha gjort och på vad jag faktiskt gjorde rätt.
För mig är detta med hästar ett livslångt lärande och ju mer jag ser ju mindre inser jag att jag kan......det är ju precis därför det aldrig blir tråkigt.

Min egen "röda tråd" har jag dock skaffat mig genom åren och vissa saker är och förblir heliga för mig, jag kommer att dela med mig här och jag hoppas eventuella läsare kommenterar och har åsikter....som sagt, hästar är ett livslångt,men mycket älskat, lärande.

Fridens liljor  :)

1 kommentar:

  1. Vad underbart roligt att du har börjat blogga Malin.
    Jag ser fram emot att följa dig och suga åt mig kloka ord och handlingar.
    Kram/ Linda Fia o Barbro=)

    SvaraRadera