lördag 12 maj 2012

Mål!

Dagens Ridtur var helt fantastisk och helt i linje med den sorts träning jag alltid eftersträvar att få. :) Både jag och Jeanette sken i kapp med solen och log sådär Colgate fånigt då vi såg på varandra.
Finns få andra saker som kan få mig så superlycklig som just ett lyckat träningspass med Pållen.

Vi började med skritt på lång tygel (som alltid) och fortsatte sedan skritta över alla de nedfallna stockar som ligger efter vår ridväg. Stockarna får igång bakdelen OCH bromsar upp "fortspringar" tagen som fd tävlingshästar (Trav) ofta har med sig. Vi har den fördelen att dessa stockar verkligen ligger överallt vilket ger möjlighet att rida i volter,serpentiner och rakt fram över dem....Fantastisk uppvärming och fin hjälp till att få uppmärksam häst.
Efter detta kom vi fram i trav...skritt...trav...skritt...halt...trav... Än en gång, få till en aktiv bakdel och en ännu mer uppmärksam och avslappnad häst.

Dunder och Flisan frustade och tuggade och frustade och jobbade.....Ryttar´na slet med att komma ihåg Blicken upp, handen still,takten lugn och hästen framför, inte rida EMOT utan rida MED.

Med varma pigga hästar började vi Trava en längre sträcka för att så småningom falla in på en stor 8 volt där vi kämpade med konststycket att svänga för ytterhjälperna och forma för de inre och det var just här det fantastiska hände....BÅDA hästarna var med och BÅDA fattade. Tror det var här det berömda Colgate leendet började ta form. ;)

Då vi fått igenom det vi var ute efter fortsatte vi bara lugnt trava tillbaka ut på vägen och fortsätta hemåt.

För mig har det alltid varit viktigt med MÅL, att ha något att sträva efter och jobba för. Detta gäller inte enbart min ridning utan även för mitt liv i stort. Utan mål tappar allt sin mening på något sätt.
Målet i dag var en fin träningsstund, något jag verkligen fick med råge. :D
Fridens Liljor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar